Första ridturen!




Eller ja, första ridturen sen jag och Grill flyttade till lösdriften. Han skulle ju börja settas igång nästa vecka pga hosta för snart två veckor sedan, men eftersom han inte hostat någonting sen dess och eftersom han rör sig i alla gångarterna i hagen tänkte jag skritta honom lite i paddocken.

Men idag så var det ett brunstigt sto (varmblodet) som gnäggade efter honom hela tiden, så han var rätt spänd, gnäggade tillbaka och kunde inte fokusera i två sekunder. Red barbacka med hackamoret i den lilla paddocken och det gick väll rätt bra, han gick med snabba steg och ville mest trava för att han var lite uppstressad. Men tillslut så lyssnade han lite bättre och kunde göra halt, öka och minska skritten.

Sedan red vi ut en sväng med en annan tjej i stallet och det gick väldigt bra tycker jag. Men efter jag satt av och skulle binda upp Grill utomhus ville han inte vara själv!  Herregud de måste han verkligen öva på... Men sedan fick han sällskap och då gick det bra. Han är verkligen beroende av sin lilla flock. Jag får nog börja med att ta upp han till gården varje dag, och kanske bara borsta lite så att han får vänja sig :)



Gammal bild från i sommras, jag och min kompis hade fotodag. Brukar inte direkt rida i cowboyhatt och med westertyglar ;)

Nu ska jag ta något att äta, sedan ska jag plugga, plugga, plugga, plugga och plugga. Får se hur de går med det./isa






2012-05-13 @ 14:54:11 Permalink Grill Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: matilda

sv: tack! :)


2012-05-13 @ 16:22:43
URL: http://skogsrusset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback