Hinder på vägen.




Godmorgon, eller ja... klockan är halv ett men jag vaknade för en halvtimma så för mig är det morgon. Till saken! Igår när jag åkte hem från en kompis på min lilla skrutt-moppe halv 4 på morgonen, då det var rätt mörkt om man säger så och helljuset på min lampa räcker ca 3,5 meter fram. Vi bor ju lite ute i skogen om man säger så, så att det är rätt mycket djur. Så efter en kurva när jag kommer ut på en raktsträcka så ser jag 4 älgben och och älgrumpa mitt på vägen och hinner inte bromsa (hann inte ragera) så jag bara svängde unadan, bakom älgen, fast jag hade nog kört in i den om de inte var för att den gick två steg fram just då, så jag kom förbi utan problem men jag lär sett ut typ såhär: O__O men efter några meter i nästa kurva korssade en räv vägen, men den var snabb så den hann undan utan problem. Såg även flera älgar bredvid vägen.

älg

När jag kom hem somnade jag så fort jag släckt lampan och lagt mig i sängen. Hade en jätte trevlig kväll/natt igår med några klasskompisar, vi kollade på två filmer, spelade tv-spel och satt och snackade.

Idag måste jag plugga omänskligt mycket då vi har biologiprov (genetik) på måndag, SO-prov (WW2) på tisdagen och sedan nationella matte c-del på onsdag.... kill me :( Sedan ska man hinna med stallet också. Nåväl, bäst att setta igång!/isa






2012-05-12 @ 12:44:55 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback