Kanindag!




Det blev mycket pyssel med kaninerna idag. På bilden nedanför, till vänster ser ni det vita kaninhuset som min pappa byggt, där bor Teddy, hans dotter Tingeling och hennes dotter Nala och dom har en stor hage som man knappt ser halva av på bilden. Till höger är Himalayas ''nya'' bur (ny för henne) och hennes pytte lilla hage runt omkring.

.

Idag skulle Himalaya som föddes som utomhuskanin och blev inomhuskanin - 'ställa om sig' till utomhuskanin igen 24/7. Så jag röjde iordning och fixade massa i hennes hage och utebur.

himalayakaninhus

''FÖRE'' -Bättre bild på Himalays 'nya' bur + hage (hon har bott i en liten inomhus bur fram tills nu, men vart ute i hagen på dagarna) Som ni ser är det väldigt lite utrymme för en kanin. Stenarna på taket är för att taket inte sitter fast, så att det inte ska blåsa iväg.

Det jag gjorde idag var att fylla buren med spån+hö. Diska och ställa in matskol, vattenflaska och vattenskål, samt saltsten och kalksten. I hagen fick hon också lite nya roliga grejer. Jag åkte också till granngården och köpte 4 nya kompostglaller för 139 kr och byggde ut hagen.

h  

''EFTER'' -Såhär blev det när det var färdigt! Som ni ser, iordninggjord bur + lite mera saker i hagen och större gård, men fortfarande ingenting jämnfört med hagen till Nala, Teddy och Tingelings hus.

s

Här springer Nala, Tingeling och Teddy ute på dagarna! Rätt stor, men fortfarande inget jämfört med vad en kanin borde ha. Kaniner är ju vilda från början, vilket är naturligast, ''så det ska vara'' så att säga, då har kaninerna hela världen att röra sig på, inga gränser alls. Så denna hagen är egentligen ingenting! Men jag får så dåligt samvete när jag sätter djur i bur. Men ju större, dessto bättre! Dom kan iaf aktivera sig själva och har chansen till ett lite mera naturligare liv än en kanin som sitter själv, instängd i en trång liten bur i hela sitt liv... det är inte schysst :/


n
Nala ovanför
t
Teddy ovanför!

Nedanför: <---- Nala *Teddy* Tingeling--->

f
hh
Himalaya och ... STEN 8D ... :3 Btw! Himalaya som också är Tingelings dotter, är OTROLIGT lik Tingeling, så ni inte blir förvirrade.

Hoppas det inte är för kallt för Himalaya nu, första natten utomhus och det är 2 grader ute...
Jaja, nu är jag helt slut i allafall! Idag har jag också flyttat ut en tunna hö och en hink med pellets och ställt imellan kaninhusen, för så blir det snabbare, smidigare och enklare att utfodra ;) Tjoo!/isa






2012-05-06 @ 22:15:20 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback