Promenad

 



Grill hostade förra veckan i hagen och när jag red, så jag tänker inte börja setta igång honom än, dessutom ska jag ju till polen tisdag-lördag, så det hade ändå inte varit någon större ide. Nu har han mest gått i lösdriften, jag har pysslat lite och gott promenader med honom ibland. Men efter polen, så ska jag förska setta igång honom, kanske började med lite arbete från marken, hostar han inte fortsätter jag med igångsättningen, hostar han så ringer jag vetrinären, så får vi skriva ut medicin... Me no gusta... :(

Idag gick jag och mamma iaf en promenad med Grill i duggregnet (som sagt, jag älskar regn! Faktiskt.) Men först borstade jag han uppe vid stallet, han fick stå lös idag (gimskaftet på ryggen) och då var han mycket lugnare, att jag aldrig lär mig! Ibland knyter jag bara upp honom, så får han flipp och vill tillbaka till hagen, så knyter jag kortare för att han inte ska dra sönder gimmskaftet. Men det hjälper ju inte, han blir ju bara spänd. Så ställer man honom LÖS... så står han hur snällt som helst! Det är inte första gången det har vart så heller... aja, får lägga det på minnet nu då.

Vi följde grusvägen en bit, för att se vart man kom (för er som inte vet har vi nyss flyttat till ett nytt stall/lösdrift, så vi utforksar fortfarande lite). Jag kan säga att Grill tyckte dikeskanten va väldigt intressant idag. Ni ska bara veta hur stark han kan bli när han blir envis!



Imorgon ska jag försöka komma iväg tidigt till stallet för en gångs skull! Kanske går en promenad, eller kanske trickträning? Hmm... de var länge sedan! :) Ska man kanske förska med klickern också? Får se om jag hittar den först och främst. Jag vet! Borsta o putsa han så ren, fin och super duper snygg som möjligt och ta med kameran och fota lite. Dock vet jag en ponny som inte skulle uppskatta det lika mycket som jag, hehe.. Vi får se helt enkelt. Go´natt. 

/isa

 

 

 


 


2012-05-19 @ 22:15:53 Permalink Grill Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: ida hedlund

tack så mycket, hon är arab/halvblod :)


2012-05-19 @ 22:49:46
URL: http://honbahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback