Skogspromenad




För ungefär en vecka sedan (oj vad tiden går!) flyttade jag min lilla ponny till en lösdrift. Första dagarna gick han bara i hagen, lärde känna kompisarna osv, sedan har han varit uppe på gården/vid stallet och blivit verkad en gång, en annan gång gick vi och utforskade hela gården tillsammans (Gick in i stallet, gick några varv i båda paddockarna osv) så han fick se sig omkring och bekanta sig med gården också.

Idag gick vi våran första promenad, det var en liten skogsrunda som jag blivit tipsad om. Den var jätte mysig och lagom längd. Det tog kanske 7-10 minuter. Grill var jätte taggad och tyckte de var jätte kul att få komma ut i skogen! :)

Grill i skogen

Hans två nya hagkompisar som går tillsammans med honom på lösdriften är så himla mysiga! Grill och dom har blivit jätte bra polare, när jag skulle ta ut honom ur hagen så gnäggade dom efter honom och följde med honom till utgången av hagen, sedan stog dom och gnäggade medans jag och Grill var ute på promenaden. När vi kom tillbaka stog dom kvar, och hade väntat på honom. Dom blev jätte glada när dom fick tillbaka sin kompis, Grill verkar verkligen trivas med dom! Det är såå härligt att se :)

Nu ska jag gå och sova, jag har lite mindre ont i halsen idag, så det kanske blir att gå till skolan imorgon, vi får se, kram!/isa







2012-05-06 @ 22:33:09 Permalink Grill Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback