Stenungsund vs göteborg?




Var ju i göteborg igår med Emma, köpte ett par shorts och två t-shirtar. Idag frågade mamma mig ifall jag ville åka med till stenungsund och shoppa, vaaarför inte?

Ja, tänk att även så brutala hästnördar som jag kan tycka det är kul att shoppa. Fast jag gillar inte ordet shoppa, det låter drygt. Hmm...Jag har varit och handlat kläder, nää? köpt kläder?... Iaf, det blev yttligare två par shorts (mwihih, min nya drog....) ett par svarta och ett par mint, + två linnen, en t-shit och en lång tröja (Alla för bara 19 kr styck, hade tidigare kostat 99 kr/st) sedan köpte jag en BH och ett par strumpor + en skolavslutningklänning! :D

Eller köpte och köpte...Mamma betala, snäll som hon är, känner mig lite bortskämmd dock, får hitta på något fint till morsdag (a) Men nu blir det inga mer kläder, nu har jag så det räcker heela sommaren! :)

Måste även tillägga att jag absolut fördrar stenungsund framför göteborg (förlåt gbg), alla jäkla stressade, överparfymerade människor, dålig luft, köer till provrummen, folk i kassan som jobbar 110 km/h utan att andas och så fullt med folk och högmusik i varje affär!

I stenungsund var det låg, lugn musik i bakgrunden i dom flesta affärer, få folk (=inte trångt!), så man kunde höra ifall någon tappade en en krona på golvet, inga köer till kassan eller provrum, långsamma människor bakom kassan som var trevliga och faktiskt andades. Mycket bättre! :)




Fast det är klart, slipper gärna allt som har med städer att göra och sitter på en stubbe i skogen istället, eller ligger och solar på någon äng ute på landet. Eller varför inte chilla på en brygga med fötterna i vattnet? mm. Men när det gäller att handla kläder hissar jag iaf stenungsund och dissar göteborg. Alla som känner mig vet att jag hatar att vara i stan, jag måste vart en panda eller typ sengångare i mitt tidigare liv, haha. Eller kanske en sten? De hade vart chill c:  /isa






 



2012-05-19 @ 23:15:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback