Örter mot halsont




Har kikat runt lite men hittade inte så mycket, Det vanligaste var olika sorters örteer med citron och honung. Men det jag hittade var följande:Mejram, timjan, lavendel, citron och ingefära. Jag antar att honung inte gills som en ört precis. Mejram och timjan (som verkade vara den mest populära örten mot halsont) kanske jag har hemma. Lavendel - osäkert. Men citron, ingefära och honung har jag. Får testa det!

maskros
Visste du att: Maskrosen (blad + rot) som mest ses som irriterande ogräs -används inom folkmedicinen vid allehanda sjukdomar och besvär? Källa: alternativmedicin.se  /isa


 




2012-05-05 @ 12:02:40 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback